YOUSEE OG DISCOVERY NÅR IKKE AT FÅ NY AFTALE PÅ PLADS TIL ÅRSSKIFTET

6. november 2019

YouSee og Discovery når ikke at få ny aftale på plads til årsskiftet

YouSee og Discovery har forhandlet siden foråret. YouSee har i en ny aftale ønsket at sikre større valgfrihed og balancerede priser, men det er desværre ikke lykkedes at finde en aftale inden deadline. Discovery’s tv-kanaler vil derfor ikke være en del af YouSee’s tv- og streaming-tilbud fra årsskiftet. YouSee ønsker fortsat at tilbyde Discovery’s indhold til sine kunder og vil derfor arbejde videre på at finde en løsning.

Selvom YouSee ønsker at fortsætte forhandlingerne med Discovery, er det nu så tæt på årsskiftet, at YouSee er nødt til at varsle sine kunder om, at Discovery Networks’ kanaler heller ikke vil være en del af Bland Selv-pakkerne fra nytår.

Der kan siges meget om hvad der er sket, men i Biersted Antenneforening vil vi nu prøve at være realistiske og konstruktiv.

Der har været en del snak om at mange sportsrettigheder vil forsvinde, men faktisk er det ”kun” 2 ud af 6 superliga kampe, Europa League og Giro de Italia. Kvalifikationskampene med landsholdet er i november og vil derfor kunne ses og slutrunden til sommer kan selvfølgelig også ses. Inderst inde tror vi da også stadig på at der kommer en løsning i det nye år. I 2016 var det Canal Digital der ikke ville betale for Discovery´s prisstigninger. Her gik der ikke 2 uger før en løsning var på plads.

Vi vil derfor ikke bruge så meget krudt på hvad der er rigtigt og forkert , men prøve at vise hvordan tingene ser ud pr. 1 januar 2020

Vi har prøvet at lave en liste over sportsrettighederne som du kan se fremadrettet i Biersted Antenneforening. Se den her

Læs mere om de nye TV Pakker her

Vi har gennem forløbet lovet Jer at vi vil løbende opdatere  om hvad der sker, men lige denne hurtige info, så alle ved besked.

Vi har i næste uge 2 møder med Yousee, så vi håber at kunne fortælle Jer noget mere herefter.

Vi bruger Facebook for at orientere Jer om hvad der løbende sker, og håber at I vil bruge den som information til Jer og ikke som mudderkastning.  Al kontakt skal derfor rettes direkte til foreningen og ikke på Facebook.