FORENINGEN

Biersted er et mindre bysamfund på ca. 2.000 indbyggere beliggende i Jammerbugt Kommune tæt ved Vildmosen og ca. 13 km nord for Aalborg.

Biersted Antenneforening er en selvstændig antenneforening, der selv ejer kabelnettet. Nettet er udbygget til 860 MhZ og opdelt i 2 øer. Der er mulighed for højhastigheds internet og IP-telefoni.

Der er etableret fælles hovedstation og fælles programindkøb m.v. i AaBN Signalforsyning, der består af 5 antenneforeninger (Aabybro, Biersted, Nørhalne, Birkelse/Ryå og Sulsted)

I samarbejde med de øvrige antenneforeninger i den nye Jammerbugt kommune, er der etableres fælles Info-Kanal med tekst-tv og et professionelt Lokal-TV og hvor alt sendes direkte fra studie i Mediecentret i Aabybro.
Biersted Antenneforening har ca. 700 medlemmer svarende til en tilslutning på ca. 96%.
Over 2/3 af medlemmerne er på internet og næsten 1/3 af medlemmerne er allerede på IP-telefoni som vi startede i februar 2006.

Bestyrelsen består af 5 medlemmer, hvoraf 2 medlemmer er repræsenteret i AaBN Signalforsynings bestyrelse.