YOUSEE HAR SENDT EN OPSIGELSE TIL DISCOVERY NETWORKS, HVILKET ER EN STANDARD PROCES.

1. oktober 2019

Yousee har sendt en opsigelse til Discovery Networks, hvilket er en standard Proces.

Danskere har længe ønsket at priserne ikke blev ved med at stige på TV-Pakkerne og samtidig har ønskes der mere valgfrihed.Discovery Networks har årene igennem været med til at presse priserne opad. Ved at flytte Discovery kanaler over i Bland selv universet kunne man derfor give folk den valgfrihed der efterlyses og holde priserne ned.Discovery har ikke ønsket at forhandle om at være en bland selv kanal.

Discovery har tidligere spillet med musklerne. I 2016 var det over for TV-leverandøren Canal Digital, der ejes af den norske telekoncern Telenor. Her var det også prisen, der var i fokus. Canal Digital nægtede at betale og kaldte priskravet »urimeligt og urealistisk«. 200.000 Canal Digital-kunder endte med sort skærm i 11 dage, indtil Discovery bøjede af og indgik en aftale.

Læs mere om Canaldigital/Discovery Konflikt i 2016

YouSee ønsker ikke at presse Discovery ud af markedet. Tværtimod vil vi gerne give vores kunder adgang til Discoverys kanaler i Bland Selv-universet.«udtaler Jacob Mortensen.

»Jeg tror ikke, der kommer noget godt ud af at føre forhandlingerne via pressen. I stedet vil jeg opfordre til at vi og Discovery sætte os sammen og taler om det.«

»Jeg er ked af den hårde tone fra Discoverys side i pressen og i deres kampagner, men vi er selvfølgelig klar til at fortsætte forhandlingerne og håber at nå frem til en aftale,« siger Jacob Mortensen.

Jacob Mortensen tilføjer, at YouSees kontrakt med Discovery udløber ved årsskiftet, og at der derfor stadig er tre måneder til at forhandle en ny aftale på plads mellem parterne.

»Det er en standard proces. Vi sender Discovery en opsigelse for at overholde den frist, der står i den nuværende kontrakt,« siger han om forhandlingerne.

I Biersted Antenneforening gør vi hvad vi kan , men afventer lige nu og ser hvad der sker og vender tilbage når der kommer nyt i sagen.