Undertekster på DR og TV2

5. juni 2022

Man har nu mulighed for at slå undertekster for hørehæmmede til på DR og Tv2’s kanaler via DVB-undertekster – altså direkte på kanalen, ligesom almindelige undertekster. Og ikke som i dag via tekst-tv.

Det giver en bedre og pænere oplevelse for medlemmer, der bruger undertekster for hørehæmmede.

Hvis du ønsker at slå hørehæmmede danske undertekster fra eller til, så gør følgende:

Tv-Boks:

• Gå ind i menu indstillinger  undertekster  sæt hørehæmmet til fra eller til afhængigt af ønske.

Er hørehæmmet slået TIL i indstillinger kan medlemmet også aktivt slå dem til/fra på kanalen via: OK  de tre prikker. Er hørehæmmet er slået FRA i indstillinger kan medlemmet ikke aktivt slå dem til/fra på kanalen.

Clear TV:
Her skal du enten via undertekst-knap på fjernbetjeningen eller via TV’ets menu slå underteksterne til/fra.